Blogtrottr
udn意見評論
udn意見評論:提供聯合報、民生報、經濟日報、聯合晚報當日社論,並提供聯合報民意論壇的精采投書。 
Don't wait in line!

Buy your movie tickets online. Find reviews, trailers, and more at Fandango.
From our sponsors
冷靜一分鐘 我逃過詐騙
Aug 8th 2013, 17:37

我曾周旋於騙徒之間數次。有一次,跟立委楊麗環受騙個案一樣,假借同窗好友,要向我調現周轉,由於聲音很像,不疑有它,決定情意相挺。

當我接到電話時,對方沒開口,等著我出聲,他才跟我哈拉,問我最近忙不忙?我問他是哪一位?他要我猜猜看。我尋聲辦認,果然中了圈套,信以為真的說:「我用網銀匯過去比較快,還不忘把自己的戶頭帳號全告訴對方。」突然對方不打自招的說:「最近我的手機換了新號碼,不要再打舊號碼了。」

其實他的電話早就輸入手機中,當我準備做下一個動作之前,先打手機給我的同學查證,而揭穿了一場大騙局,讓自己逃過一劫。

面對無孔不入的騙術,查證最重要,給自己一分鐘冷靜心情,這樣再厲害的騙術都會破解。

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 omoss 的頭像
    omoss

    中視聶小倩線上看 , 聶小倩線上看第二集 , 聶小倩 中視 , 聶小倩電視劇 , 聶小倩

    omoss 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()