Blogtrottr
Changes are afoot at Blogtrottr!
By popular request, we're bringing in paid plans with some cool new features (and more on the way). You can read all about it in our blog post.
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 社會人文 - 發問中
Yahoo!奇摩知識+ - 分類問答 - 社會人文 - 發問中
急 !! 有關未成年肇事逃逸(20點)
Jul 5th 2013, 18:22

我滿16歲未滿17歲時因一件未注意的車禍 而牽扯出肇事逃逸
我聽對方說因當下後車(對方)擦撞到我
但我沒感覺到 且因上要上鐵路平交道也不穩 我也沒感覺 所以就騎走
後來因在場有警察 也就吃上這條公訴罪 ....

開庭時我已滿17歲未滿18歲 結案(102.7~8月)也是 還有民事賠償
判下來是假日輔導 課上完是(102.12.23)

當時有問監理所人員 他們也說不清楚 只知道禁考一年 以為是已滿18歲開始算一年
到現在我已滿18歲了 又聽一些朋友說是從結案開始算

那到底 是從我滿18歲開始算一年可考駕照(等於要19歲)?
還是 從判刑開始滿一年就可考駕照?

因為我現在已開始上班 需要有機車駕照 ..
現在也7月初了 想說如果是從判刑算一年的話
我最快下個月就可以去考了 !

麻煩了 ...! 真的很急> <

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 omoss 的頭像
    omoss

    中視聶小倩線上看 , 聶小倩線上看第二集 , 聶小倩 中視 , 聶小倩電視劇 , 聶小倩

    omoss 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()