Blogtrottr
Changes are afoot at Blogtrottr!
By popular request, we're bringing in paid plans with some cool new features (and more on the way). You can read all about it in our blog post.
批踢踢實業坊 ask 板
[請問] 修辭運用
Jun 28th 2013, 12:24

作者lovejj0126 (ZCrys)

站內ask

標題[請問] 修辭運用

時間Fri Jun 28 12:24:49 2013

從小到大都學了很多的詞跟成語 雖然都懂意思,但我分不清楚,該在什麼時候將他安插進句子@@ 常常打字的時候,就會在句子前後加上"的" 導致一篇文章一堆 "你、我、他、的" 像是"久違" 我剛剛查了教育部字典,它說意思是:好久不見 我的句子:期盼在未來的路上,我們能打一聲久違"的"招呼 它給的例句:說了些久違想念的話 我想過雖然這樣講也能通,可是不會奇怪嗎@@??? "說了些好久不見想念的話"->好久不見跟想念中間不用加上"的"嗎... 我想過試著刪減掉那些贅字,但我怕看起來會不完整... 還有連接詞,因為、所以、然後、於是、因此、可是、不過、之後...很多很多 每次在打字的時候,每一句開頭都是用這幾個,連自己看了都有點煩= = 可是不用的話,好像又會接不上 我想...會不會是因為我會的連接詞太少了... 我並沒有希望自己能打出多優美的文章 只是想解決這個問題TT... 謝謝!!! -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc) ◆ From: 113.196.145.15

wxtab019:有些時候連接詞不用其實也不會接不上 中間一個,就好 06/28 12:46

wxtab019:另外像你說久違這種 有時候不能把它翻成解釋在套進句子 06/28 12:48

wxtab019:這樣會不順的情況通常都很多 06/28 12:48

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers. Five Filters recommends: 'You Say What You Like, Because They Like What You Say' - http://www.medialens.org/index.php/alerts/alert-archive/alerts-2013/731-you-say-what-you-like-because-they-like-what-you-say.html

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    omoss 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()